Service si garantii

GENERALITATI         

Luminos Artstyl respecta prevederile de garantie conform legislatiei romanesti in vigoare.

Detalii clare legate de aceste garantii sunt date de catre fisele produselor si niciun membru nu poate solicita o garantie extinsa, mai mult decat cea mentionata.

 Garantia se aplica conditiilor normale de utilizare si este valabila numai pentru produsele achizitionate si platite de Client de la Luminos Artstyl.

Produsele beneficiaza de o garantie de conformitate conform prevederilor Legii 449/2003, astfel cum aceasta a transpus Directiva 1999/44/CE privind vanzarea de bunuri de consum si garantiile conexe sau daca in prezentarea produsului este precizat un termen extins de garantie se aplica termenul mai lung.

În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată.

Conform  prevederilor  legale  și    mențiunilor  din  prezentul  certificat, consumatorii, în  cadrul  termenului de garanție, vor  avea dreptul:

 -să  ceară  repararea  produsului, fără  a plăti, într-o  perioadă  de  timp rezonabilă, ce nu poate depăşi 15 zile calendaristice, de la data la care a fost  adusă  la  cunoștință  lipsa  conformităţii, sau  a fost predat  produsul  către vanzător,cu  excepţia  situaţiei  când  această  măsură  este  imposibilă (dacă  nu  se  pot  asigura  produse  identice  pentru  înlocuire)  sau disproporţionată (dacă impune costuri nerezonabile producătorului).

– să  ceară  înlocuirea  acestuia,  dacă  repararea  acestuia  este  imposibilă sau  disproporționată (impune costuri nerezonabile producatorului).

– să  ceară  reducerea  corespunzătoare  a  preţului  sau  rezoluţiunea contractului,  în  cazul  în  care  nu  beneficiază  de  repararea, înlocuirea produsului  sau  măsurile  reparatorii  nu  au  fost  luate  într-o  perioadă rezonabilă. 

Rezoluţiunea  contractului  și  restituirea  prețului  nu  este posibilă, dacă  lipsa  conformităţii  este  minoră,  iar  produsul  își  poate îndeplini  funcția pentru care a fost realizat.

 Aceste  drepturi  nu  aduc  atingere  prevederilor  Codului  Civil, cu  privire  la răspunderea pentru vicii  ascunse.

Nu se poate  realiza repararea produsului sau înlocuirea sa,  dacă aceste măsuri impun costuri care sunt nerezonabile sau disproportionate pentru societatea noastră.

Modalitatea de remediere, aleasă inițial, se poate schimba, ulterior, cu o altă modalitate, cheltuielile ocazionate de schimbare, însă, vor fi suportate de cumpărător.

Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul, de îndată, despre lipsa de conformitate, sau cel mult în termen de două luni de la data la care a constatat-o, însă înainte de împlinirea termenului de garanție.

Pentru  persoanele  juridice  care  achizitioneaza  și  folosesc  în  condiții  normale produse, termenul  de  garantie  este  de    maxim  12  luni  de  la  vânzare,  existand condiția  să  reclame  defecțiunea  în  maxim  2  zile, de  la  descoperire.

Viciile   trebuie  reclamate  de  persoanele  juridice, în  maxim  2  zile  de  la  livrare, sub  sancțiunea decăderii din dreptul de a solicita  garanție.

În contractele încheiate între profesioniști și consumatori, clauza contrară dispozițiilor prezentului capitol, în detrimentul consumatorului, este nulă.

Raspunderea Luminos Artstyl, conform prevederilor art. 9-14 din Legea 449/2003, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani , calculat de la livrarea produsului, pentru produsele cu o durata medie de utilizare de cel putin 2 ani.  

Pentru unele produse, termenul de garantie este de 5 ani.

Garantia presupune rambursarea valorii pentru produsele neconforme sau repararea acestora pentru care Clientul notifica comerciantul in scris in termenul legal;

Luminos Artstyl poate inlocui produsele (sau anumite componente ale acestora) neconforme sau defecte si poate oferi repararea la anumite categorii de produse (electrice, electrocasnice, gadgeturi, corpuri de iluminat) comercializate de Luminos Artstyl care beneficiaza de garantie sustinuta de unitati service autorizate ale partenerilor Luminos sau ale producatorilor.


 Produsele neconforme redevin proprietatea Luminos Artstyl in situatiile in care nu pot fi inlocuite sau reparate.

Clientul nu este indreptatit la despagubiri sau penalitati pentru produsele neconforme si prin plasarea comenzii declara ca accepta una din variantele  propuse de catre Luminos Artstyl, acestea fiind, in ordinea mentionata : repararea produsului, in primul rand, daca e posibila, inlocuirea produsului  cu altul , cu acelasi pret, sau alt pret(platindu-se o diferenta sau restituindu-se diferenta de pret), sau rambursarea contravalorii produsului/produselor achizitionate in cazul lipsei de conformitate, aplicabile dupa caz, daca reparatia nu e posibila.

Conditiile de garantie nu se aplica pentru urmatoarele cazuri: s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat; numarul de serie al produsului, componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate; produsul prezinta defecte fizice: lovituri, deteriorari,crapaturi, cioburi, rugina sau prezinta urme de utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor.


 Detalii clare despre trasaturile caracteristice ale fiecarui produs sunt furnizate pe site.

Informatii cu privire la termenii si conditiile de garantie Luminos Artstyl si instructiunile de utilizare generale a diferitelor tipuri de produse pot fi predate Clientului ca document in format digital, disponibile din contul Luminos sau cerute prin adresa prin e-mail, sau in format fizic, in colet.

Daca aceste informatii nu au parvenit Clientului acesta le poate obtine oricand prin solicitare telefonica sau prin  e-mail,  la adresa [email protected].

Renuntarea la contract si returnarea produselor
Clientul Luminos Artstyl poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui Contract si este indreptatit sa primeasca intreaga contravaloare platita pentru produse, in urmatoarele situatii:

-Produsele prezinta deteriorari severe care le fac neconforme;

– Produsele livrate sunt diferite (specificatii, cantitate, etc) fata de comanda plasata;

– Produsele prezinta defecte de fabricatie

-Clientul s-a retras din contract in termenul de  30  zile  calendaristice, de la data livrarii comenzii.

-Astfel Luminos Artstyl extinde in avantajul clientului termenul minimal de 14 zile  calendaristice prevazut in art. 9 din OUG 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.

Luminos Artstyl ofera acoperirea taxei de livrare pentru produsele returnate ( indiferent de motivul returnarii, cu exceptia cazurilor de returnare abuziva) ,returul se solicita si proceseaza prin sectiunea Contul meu de pe www.luminos.ro.

In cazul in care Clientul foloseste alt curier sau alte modalitati de livrare (posta, personal), adresa de returnare produse este judetul  BRASOV, STRADA LEBEDEI, NR. 27, BLOC B 82, AP 16, etaj 4 si se va aplica art 13 alin 3 si art 14 din Ordonanta De Urgenta nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative., clientul  are obligatia de a achita in mod direct costurile aferente transportului (costurile de transport vor fi platite de Luminos Artstyl).

Furnizorul nu raspunde de eventuala nefunctionare (totala sau partiala) sau incompatibilitate a echipamentelor/subansamblelor livrate , cu subansamble/echipamente achizitionate de la alte firme.

Furnizorul nu isi asuma responsabilitatea pentru defecte generate de o terta parte (furnizor electricitate, etc.).

Defectele cauzate astfel nu fac obiectul garantiei.

Totodata, furnizorul isi rezerva dreptul de a verifica, in orice moment, la sediul beneficiarului conditiile de utilizare a echipamentelor livrate.

In acest sens, beneficiarul va accepta neconditionat accesul delegatului  www.luminos.ro in domiciliul/sediul sau in scopul acestor verificari.

De asemenea, furnizorul nu poate fi considerat responsabil pentru pagubele directe si indirecte survenite in urma utilizarii produselor sau de cele cauzate de defectarea acestora, singura obligatie a furnizorului fiind repararea produsului defect. 

La interventiile pentru reclamatii neintemeiate (modificari in configuratie , convingerea beneficiarului ca ar exista un defect) beneficiarul va achita taxa de constatare si costul manoperei aferente interventiei.

In cazul in care defectiunea a intervenit datorita nerespectarii obligatiilor beneficiarului si a conditiilor de garantie, beneficiarul pierde garantia echipamentelor livrate de catre  www.luminos.ro.

In cazul oricarei reclamatii, beneficiarul are obligatia de a prezenta sau expedia la punctul de lucru din mun. judetul  BRASOV,STRADA LEBEDEI, NR. 27, BLOC B 82, AP 16, etaj 4,  produsele defecte impreuna cu certificatul de garantie si factura.(le poate trimite si prin e-mail)

Lipsa acestora atrage dupa sine neefectuarea interventiilor in garantie (nu se primesc echipamentele in service).         

Daca beneficiarul solicita lucrari suplimentare, atat in cazul interventiilor in garantie (la sediul firmei sau la sediul beneficiarului), cat si in cazul reviziilor tehnice, acesta va achita contravaloarea manoperei orare aferente lucrarii.

OBLIGATIILE FURNIZORULUI

Furnizorul isi asuma in perioada de garantie urmatoarele obligatii:

Diagnosticarea, expertiza, demontarea/montarea, repararea sau inlocuirea gratuita a subansamblelor defecte, in cadrul Departamentului Service.

Daca in urma expertizei, constata ca defectiunea a intervenit cu respectarea tuturor obligatiilor beneficiarului – inscrise mai jos – si a conditiilor de exploatare impuse de furnizor, in termen de 15 zile de la reclamarea defectiunii si luarea in primire a produsului de catre reprezentantii service-ului , furnizorul se obliga sa o remedieze.

Daca, din motive obiective (disparitia totala sau partiala din productie sau de pe piata a unor componente ce nu pot fi reparate si necesita inlocuirea) in termen de maxim 15 zile nu se poate remedia defectiunea, furnizorul va inlocui produsul defect cu un altul (cel putin echivalent cu cel vechi) a carui garantie va fi in continuarea celei aferente produsului vechi.

Perioada de garantie incepe la data vanzarii produsului si se prelungeste cu timpul scurs de la data reclamatiei pana la data remedierii defectiunilor. Prelungirea perioadei de garantie se inscrie in certificatul de garantie.

In acest caz, obligatia reprezentantului www.luminos.ro este de a expedia contra cost in cel mai scurt timp, echipamentele.

Orice alta solicitare a beneficiarului se va taxa suplimentar.

OBLIGATIILE BENEFICIARULUI

Produsul livrat are in componenta subansamble electronice si mecanice care necesita respectarea cu strictete a conditiilor de manipulare, transport, depozitare, punere in functiune, exploatare, intretinere si reparatii prevazute in documentatia tehnica, precum si a urmatoarelor conditii tehnice generale de instalare si utilizare:

Orice interventii (montari, demontari, instalari), asupra produselor livrate de www.luminos.ro vor fi executate exclusiv de catre personalul tehnic persoane fizice / societati comerciale autorizate.

In acest sens, pentru orice interventie efectuata de terti, beneficiarul are obligatia de a prezenta dovada acestui fapt prin e-mail si sa faca dovada expedierii produsului. (bon fiscal, factura, bon de service, etc.), chiar daca sistemul a fost livrat desigilat.

Conditii de garantie:

Garantia produselor este cuprinsa intre 24 si 60 de luni pentru persoane fizice, respectiv 12 luni pentru persoane juridice, in conditii de utilizare normala, respectiv maxim 10-12h / zi.

Daca un produs prezinta defecte in perioada de garantie, el va fi reparat sau schimbat de catre  www.luminos.ro.

Valoarea transportului produsului returnat cade in sarcina noastra.

Urmatoarele situatii constatate de furnizor duc la anularea garantiei acordate produselor: 

  • Utilizarea produselor 24h / zi.
  • Interventii asupra produselor, executate de catre persoane neautorizate (montari, demontari de subansamble, inclusiv extinderi ale configuratiei inscrise in certificat).
  • Interventii asupra produselor ce duc la distrugerea sigiliului (acolo unde este cazul) sau a seriei subansamblului/echipamentului;
  • Nerespectarea de catre cumparator a conditiilor de manipulare, transport, depozitare, instalare, punere in functiune, utilizare si intretinere.
  • Deteriorari ale produselor datorate unor accidente (lovituri, descarcari electrice, socuri de tensiune/curent, etc.), solicitari anormale in utilizare sau exploatare defectuoasa (defectiuni, fisuri, deformari, utilizarea de cabluri de legatura – electrica sau de date – defecte – rupte, lipite, legate in scurtcircuit); Nu se acorda garantie produselor  in interiorul carora se gasesc obiecte straine .
  • Nu se acorda garantie la subansamblele arse sau gaurite, ciobite, cu pini lipsa sau indoiti, cu urme de pasta termoconductoare pe contactele LED-urilor sau a circuitelor ; produse cu urme de socuri mecanice,  cu conector deteriorat (crapat, pini indoiti sau lipsa), circuite arse,  placi  indoite, rupte, lovite sau distruse mecanic .
  • Nu se acorda garantie la subansamblele care prezinta urme de condens, depuneri lichide sau solide, oxidare, coroziune.
  • Nu se acorda garantie la constatarea oricaror urme de produse alimentare, lichide, praf, obiecte straine, in interiorul sau exteriorul carcaselor acestora;
  • Nu se acorda garantie  produselor care utilizeaza surse de alimentare care nu sunt achizitionate de la furnizor , fara avizul scris al furnizorului;